Lite hit och lite dit

Måndagen började kall och kulen, lite, lite snö hade det kommit i natt. Det var tjocka kläderna på, skjuts åt ett håll, fika i stan, byte av bok, byte av skor och så handla lite mat, mest till katten.
Lite gnäll, jag blir så trött på alla som roffar åt sig allt som är löst. Lägger någon fram något som alla får ta av så finns det alltid någon som tror att allt löst är mitt! Så är det inte. Tacksamt tar jag en, om det är något som jag vill ha, och som jag får ta. Jag delar med mig till andra. En del lever efter mottot, allt ljus på mig och allt till mig, men själva ger de inget. Det är min raka motsats. Jag ger hellre bort än tar emot. Det är en glädje för mig att kunna ge bort något till någon som behöver något.
Någon som verkligen har det svårt just nu är en tidigare kollega. Hon miste sin man för en vecka sedan. Han var sjuk men inte dödssjuk. Hon har slitit och slitit, så nu kan hon börja pusta ut. Just nu är hon fortfarande i chock, men det ljusnar för henne också. Hon vet att jag tänker på henne.

Lämna en kommentar