Mera skor och lite annat

Skorna jag hämtade hem i veckan är provgångna. De är lagda i kartongen igen, och ska återlämnas kommande vecka. Jag har letat och undersökt om det inte ska finnas ett enda par skor i rätt storlek som passar till mina fötter. Nu är jag på jakt efter ett par skor av märket Asics och modellen Gel Foundation (låter som en ansiktskräm). De ska finnas. Dem tror jag på.

Annars får jag väl beställa ett par hos Knulp i Stockholm. Där tillverkar de skor efter mina fötter för samma peng som ett par bra sportskor eller ett par helt vanliga skor hos Gudrun Sjödén, som är tillverkade i Portugal!

Jag blir överöst med kataloger och mejl från nämnda företag. Senaste katalogen bläddrade jag igenom och fastnade för ett par plagg, men efter att ha gått igenom katalogen och kollat var plaggen är tillverkade – Kina, Indien, Marocko, Bulgarien, Portugal, Grekland (jag kan ha glömt något land), så blir det inget köp för min del. Priserna är alltför höga, för jag kan inte tänka mig att sömmerskorna i respektive land får en anständig lön. Dessutom är jag inte alltid nöjd med kvaliteten. En parkas har tappat färgen trots att jag tvättar den efter anvisningen och i tvättmedel för mörk tvätt. Parkasen är marinblå.

Något positivt? Jadå, flera bra samtal, såg vintergäck under dagens promenad och en massa annat. Under min promenad kom jag fram till stora skyltar som mäter hastigheten. Med stora röda siffror visar skylten din hastighet när du passerar. För min del var farten 5 km/tim, inte så illa av en gammal fossil. Jag blev faktiskt riktigt full i skratt för jag kunde inte ens drömma om att de promenerandes fart skulle noteras, men det gjorde den.

Lämna en kommentar