En dag i solen

Ja, det blev en dag i solen. Natten var kall med flera minusgrader. Jag har varit på landet hela dagen. Det jobbades inomhus med borr, hammare och såg, så vi damer flydde ut i trädgården. Utrustade med varsin kratta gick vi loss på gamla löv, plockade pinnar och rensade upp där vi kom åt. Lätt fyllde vi långt över tio säckar fullpackade med sådant som ska brännas. Något lite åkte i komposten. Vi hittade blommor som vi inte skulle sett på ett tag. Vi varvade jobbet med pauser av olika slag. Vi hade trevligt och njöt av det fina vädret. Nu stramar och hettar det i skinnet, där solen kommit åt. Ryggen känns och den obligatoriska blåsan i tumgreppet är på väg. Jag är trött och har druckit för lite vatten, så nu får jag bälga i mig några stora glas vatten. I natt hinner jag nog knappt lägga huvudet på kudden innan Jon Blund är där med sitt sömnpulver. Jag blir behagligt trött av kroppsarbete. Jodå, inne blev det gjort det som skulle göras i etapp ett. Även inomhusjobbarna kommer säkert att sova gott i natt. Tack C för god mat och gott fikabröd! Tack alla inblandade grabbar för ett bra jobb!

Lämna en kommentar