Söndag med såväl sol som blåst

Jaha, då är det söndag, en bra dag med plusgrader, sol och en del vind. När solen skiner så syns det att jag borde tvätta mina fönster, men inte idag, när det är söndag. Det får bli en dag när det är plusgrader och lite behagligare i luften. Kanske ska jag rent av vänta in sopmaskinen, den som sopar undan allt grus som samlats under vintern.
Efter en sticktimme, jag stickar på en blå sjal, blev det dags för promenad.
Jag försöker smälta gårdagens alla intryck, funderingar och har begärt ytterligare information. Sen får vi se vad det leder till. Hoppet är det sista som överger människa sägs det, så än hoppas jag.
På min promenad såg jag vintergäck i en trädgård. De var för långt borta för att bilden skulle bli bra, men snart finns de överallt.
Trots att det är söndag har jag tagit ut lite papper inför veckans arbete. Det gäller att ligga i startgroparna, att vara förberedd och påläst.
Träningsvärken börjar ge med sig, så nu kan jag träna igen, men inte så hårt. Lagom är alltid bäst, även om det ibland är lite trist. En rörelse som jag behöver göra ofta är att vrida huvudet och titta bakåt , över axeln, först åt vänster och sedan åt höger, eller tvärtom, så många gånger som känns bra. Det är då jag inser hur stel jag är, hur det knakar och brakar, och särskilt om jag rullar axlarna framåt och sen bakåt. Prova och känn!

Lämna en kommentar