Vinter, brrr!

Vilken köldknäpp vi fått. Kallt, kallt, kallt, men vackert, nästan ingen vind och en blek sol som skiner så gott den kan. Det är hård tjäle i marken, inte för att jag har försökt att gräva, men det sägs så. Jag var på kyrkogården och tände ljus, och skulle då kasta de vissnade rosorna som stod i vasen. Jag fick inte upp varken blommor eller vas. De hade frusit fast.
I min stickiver, stickar jag två plagg från samma nystan, en poncho från ytterändan och en sjal från innerändan av garnet. Båda är snart klara. Sjalen är en pyttipanna, sjalen som är så kul att sticka. Det går fort och blir bra oavsett garn. Ponchon är jag däremot mera tveksam till. Den verkar inte alltför tilltagen i måtten, men vi får se efter montering.
Siktet idag är inställt på att få något projekt klart, en härlig promenad i solsken med lunch emellan och sen ladda inför kvällens föreläsning. Det ska bli spännande att lyssna, ta in och lära, träffa trevliga människor och hoppas att bilen inte frusit fast.

Lämna en kommentar