Poncho på gång

Nu har jag bestämt mig för att göra lite annat än bara vantar och sockar. Garn har jag i massor, av olika tjocklekar och färger. För ett antal år sedan köpte jag ett lager från någon som hade garnbutik men som skulle byta leverantör. Korkad som jag är mellan varven köpte jag hela lagret, osett. Därför har jag mängder med garn som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Så därför började jag på en poncho, och har kommit en bit på väg. Det ska bli spännande att se hur den blir.

Jag har så många kreativa människor runt omkring mig, som har så mycket kul på gång. Någon ska gå en kurs, någon annan ska söka samarbete med annan entreprenör. Det känns som jag har lite idétorka, inte kommer till skott, inte kommer framåt. Ibland sitter jag lite i ett vakuum, känns det som.

I Skåne har redan vintergäcken tittat upp. På mina rundor har jag inte sett skymten av någon vintergäck ännu. Idag blåste det hårt, det var inte särskilt många grader, även om solen tittade igenom molnen, så var det kallt.

Lämna en kommentar