Inga pengar, men nya pengar?

Hur går det ihop? Nyss fick vi nya pengar och fler kommer under nästa år. Det har kostat många pengar att få fram dessa nya pengar. Vad ska vi ha dem till? Läser idag att Swedbank helt har slutat med pengar? För egen del har jag aldrig haft den banken som min bank, och hade jag haft det så skulle jag bytt nu. Bankerna vill att vi ska använda ”hålet i väggen” när vi nödvändigtvis måste ha tag i pengar, eller vill ha några hundralappar i börsen. Går jag in på banken och vill ta ut pengar från mitt eget konto, pengar som jag lyckats gneta ihop, så blir jag utfrågad om vad jag ska ha pengarna till! Det kanske är samma när jag ska sätta in pengar på banken, jag vet inte. Jag har inte gjort det, eftersom jag nästan till hundra procent sköter alla bankärenden via internet, och det får jag betala för, att jag sköter banktjänstemännens arbetsuppgifter. Eller de kanske inte har några arbetsuppgifter kvar? Frågan är inte bara, vad gör de på banken efter tre, utan vad gör de på banken över huvud taget? Någon som vet? Vad jag vet är att jag valde fel yrke en gång i världen. Med facit i hand skulle jag givetvis börjat jobba på Handelsbanken, gått direkt från skolan till banken. Då hade jag haft en fet pension idag på över miljonen varje år.

Kommentera

