Kanalsimning x 3

Idag har det simmats i kanalen i stan, tre olika tävlingar. Först i plurret var barn/ungdomar. Mitt på dan var det lagsimning och för en stund sedan hoppade 221 simglada människor i vattnet för att simma 1800 meter. Förra året var antalet 170 deltagare, så en markant ökning av deltagare i årets simning. Deltagarna simmade under tre broar. Det var spurtpriser för förste man/kvinna under varje bro. Av de 221 deltagarna var det fem eller sex som inte hade våtdräkt. Simsätten varierade.

Min motion idag sträckte sig till cykling till och från stan. Jag tror jag fick ihop till morotskakan som jag smaskade i mig till kaffet. I veckan som kommer är mitt mål att baka en plåt med riktigt god morotskaka, med mycket topping.

På vägen hem kom ett rådjur uthoppandes mellan husen, över gatan och in i skogen, mitt på blanka eftermiddagen. Det kom en bil, chauffören var en dam i min ålder, så farten var inte alltför hög utan att hon lätt klarade att släppa över rådjuren.

I morgon ska jag på utflykt, till okända nejder. Det ska bli spännande. Det kan bli fågel eller fisk, något mittemellan finns inte i detta fallet.

CIMG0210

Ett annat års kanalsimning, men med lika fint väder, ingen vind och bra temperatur, inte för varmt och inte för kallt. Temperaturen i vattnet vet jag inget om, varken något annat år eller detta året.

Kommentera

