Snart tre år

Tiden går. Det är snart tre år sedan jag blev farmor. I denna månaden fyller Stellan tre år. Dagen före hans födelsedag fyller hans mormor och ett par dagar efter hans födelsedag fyller jag år. Utvecklingen går i en rasande fart. Stellan är nyfiken och vetgirig. Han är snabb som vessla, är överallt, samtidigt. ”Vad har du där”? ”Vad ska du göra”? Frågorna är många. Vi tittade på klassfotot över förskoleklassen. Han pekade ut barnen och pedagogerna, bland annat Sigrid och Sigrid. ”Det är två Sigrid”, säger han självklart. Huvudräkning för en som ännu inte fyllt tre år. Det är bra. Han pratar eller sjunger hela tiden, även på engelska, old macdonald had a farm, och så leker han med sina bondgårdsdjur och kör med traktorn.

I morgon får jag träffa Stellan igen. Vi ska umgås några dagar, och sen väntar förskolan efter ett långt sommarlov. Bilden är från förra sommaren.

DSCF2181

2 thoughts on “Snart tre år

  1. Vád härligt för dig att få några dagar med Stellan. Jag har gjort mitt för den här gången, kom hem i går. Bebisen med föräldrar kom hem i går och jag kände att då får de mysa i lugn och ro. De kommer neråt i månadsskiftet augusti/september så det dröjer ju inte så länge innan vi ses igen.

    Hoppas du får en bra resa. Jag åkte Silverlinjen vid 9.00 och det var 2 bussar ner. ”Min” var inte fullsatt och det var skönt.

  2. Äldste sonen och jag tar tåget. Stellan kommer från Stockholm, och så ses vi allihop på västkusten. Denna gången blir det inte Silverlinjen. Vilken tur du hade som åkte i bussen som inte var fullsatt.
    Så skönt att allt gick bra så familjen nu kan pusta ut innan de ger sig ut på resa söderut.

Kommentera

