Garner och lite till

I en av alla gömmor hittade jag en låda garner. Jag har bara lagt ut alla svarta garner i butiken. De är billiga, billiga, helt enkelt superrea.

003

En kvinna som var ensam skrev till mig på 70-talet så här: ”Nu kommer W med telefonkatalogen, så jag har något att bläddra i”. Det var före mobiltelefonernas och datorernas tid. Min farfar fann ett nöje i att bläddra i, och notera (med blyerts) i, taxeringskalendern. Den finns kanske fortfarande.

Det är någon i huset som reparerar eller renoverar, för det bankas varje kväll. Troligen någon som jobbar på dagarna.

En son har åkt till Frankrike för att vara gäst på ett bröllop. På franska landsbygden var det idag 39 grader. Bagaget är kvar i München.

Jag har varit ute på utflykt idag, hos några som bor stort och högt, så högt att hissen går ända in i lägenheten för den som har nyckel. Till alltihop hör två stora uteplatser. Badrummet är stort som större delen av min lägenhet. Så skulle jag också kunna tänka mig att bo. Det är dessutom badrocksavstånd ner till bryggan och ett dopp. Vi satt ute på den ena uteplatsen, åt, pratade, fikade och pratade ännu mera, helt enkelt en härlig och trevlig eftermiddag.

Kommentera

