Stor och liten

Härliga sockar i orange färger för både lite större fot och en liten fot, 37-39 respektive 22-23, kanske mamma och barn.

DSCF2482

Igår kväll var Louise Hoffsten i stan. I den här stan, som i år är utsedd till Årets sommarstad, är det musik på ett av torgen, tisdagar och torsdagar, och det är gratis. Det är då så klart mycket människor. Krögarna räknar väl med att alla köper något. Alla andra tänker säkert också så, glassförsäljarna och caféerna. Alla sådana här evenemang är gratis, vilket ju är fantastiskt, samtidigt som jag inte begriper hur de skulle kunna ta betalt. Hur som haver så gillar jag Louise Hoffsten, och har sett henne vid andra tillfällen. Igår vet jag inte var hon hittat musiken. Den föll mig inte i smaken, och då var det ju tur att jag inte hade trängt mig fram till scenen. Det var alldeles för jazzigt, tyckte jag. Jag gynnade ett av caféerna, om någon undrade.

2 thoughts on “Stor och liten

  1. Hörde av min systerdotter att hon inte heller var jätteförtjust. Var inte det vanliga. Jag satt i Krusenstiernska och tittade på Tresteg i snedsteg. Vi hade härligt väder i första akten men så i pausen kom regnet och folkt köade för fullt för regnponchos. De fick skjuta på starten av andra akten en stund. Sen regnade det hela tiden. Det blev ju lite avslaget för den skull men ändå ett par timmar med lite skratt. Skådespelarna är ju duktiga, manuset är ju som de flesta sådana här sommarteatrar väldigt förutsägbara. Men jag tycker det är härligt att skratta tillsammans med barnen. Yngsta barnbarnet var med, låg i en kokong på mammas mage och sov nästan hela tiden.

    • Så trevligt att göra något tillsammans med familjen, och även den allra minsta kunde vara med på bästa stället, intill mammas hjärta. Annika Andersson brukar inte göra mig besviken, så det blev säkert många goda skratt, och skratt behöver vi. Visst blir stämningen lite avslagen när vädret inte är det bästa. Jag har också varit där någon sommar och frusit och blivit blöt. Då sitter skrattet längre in. Idag har jag inte badat. I stället har jag hämtat lite nya böcker att sätta tänderna i.

Kommentera

