Enklaste ryggövningen

Det finns många som tar bilen till gymmet. De betalar många pengar för dyra gymkort, när väldigt mycket träning är helt gratis. Vissa redskap finns kanske bara på gymmen, men det finns alltid alternativ. Ut och traska i naturen kostar ingenting. Du får frisk luft och kan njuta av naturen. Vi som har stillasittande jobb eller av andra orsaker inte rör oss så mycket behöver ofta stärka rygg, nacke och axlar. Av min sjukgymnast har jag fått enkla övningar som jag kan göra när som helst och i princip var som helst. Den allra enklaste och bästa övningen för att stärka upp ryggen är att alltid resa mig ur soffan, fåtöljen eller stolen utan att använda armarna. I början kanske du måste veva lite med armarna men sen går det bra ändå. Du märker fort skillnad. För min inflammerade arm lägger jag på en ispåse en stund då och då. Effektivt och kostar ingenting, lite vatten i en påse som får frysa till is i frysen. Lägg påsen i en handduk och lägg paketet där du har ont.

Tre par sockar är inlagda i shopen. De är i varierande storlekar och färger.

Idag åkte jag och handlade i butiken dit jag ska flytta, inte nu men sen. På sistone har jag handlat där ett antal gånger för att känna in sortimentet. Snart ska jag åka till stenugnsbageriet, dit jag hittar genom att följa bulldoften. Då borde jag åka nercabbat, men se den möjligheten har jag inte. Tjejen jag köpte bilen av fick en cabriolet av sin man, och behövde inte längre bilen jag fick möjlighet att köpa. Hon var inte enbart glad för möjligheten att rulla ner taket. Hon tänkte mer praktiskt, ville ha en bil med dragkrok för att hänga på barnens cyklar. För henne var inte nercabbat det primära. Det var nog mer maken hennes som ville hon skulle ha en snygg bil.

Läser nu Lucy Dillons ”Hundra omistliga ting”. Något att ta efter inför nästa flyttning, att endast ta med hundra ting som jag inte kan vara utan. Sen kan andra sitta och titta på siffror på sina konton eller räkna antalet av det eller det. Det är inte tingen som är det viktiga i livet. Det är inte de som är livet.

Kommentera

