Liljekonvaljer och syrener

DSCF2407

Jag tycker att blommorna i naturen är finast där de står, men det händer att jag inte kan låta bli att låta några blommor få följa med mig hem. Det hände på dagens runda, då jag hamnade mitt i en gångtävling. Det kan inte vara bra för höfterna att gå så som de gör i gång. Sen mötte jag en man med hund som stannade mig och frågade vad blommorna jag hade i handen heter. Han hade gått i tio minuter och funderat på namnet han inte fick fram. Nu kommer han troligen ihåg att blommorna heter liljekonvaljer.

Boken ”Lotus Blues” är bara så spännande, bara ett kapitel till, och så bara ett kapitel till.

Kommentera

