Huskoll och gofika

Jag hade lovat att åka och titta på ett hus som är till salu. För att hålla extra koll tog jag med ett par extra ögon eftersom två par ögon ser mer än bara ett par. Mäklarens beskrivning stämde si så där, väldigt fina bilder på detaljer som egentligen inte hör till huset utan mer är inredningsdetaljer. Bara det borde gjort mig lite på min vakt. Nu är inte jag någon husexpert men jag kan ändå se om en bräda är rutten. Det var inte bara en utan många brädor som var ruttna och helt klart behövde bytas. De utrymmen som var mest intressanta fanns det inga bilder på. Vi kunde inte heller se dessa utrymmen från utsidan. Det vi såg räckte för att avråda från köp.

Vi for vidare till ett närbeläget fik för att stärka oss med en kopp gott kaffe, och för min del en morotskaka med krämig topping. Det fanns en hel del att köpa, förutom fikabröd, allt i gammal lantlig stil. Det var en solig och fin tur, en trevlig utflykt helt enkelt.

Hemma igen klappade jag katten och bytte kläder för att gå min långa runda. Det fullkomligt exploderar ute i naturen. De blommor som bara kunde anas för ett par dagar sedan är nu helt utslagna. På vägen hemåt går jag förbi ett fint grönområde med en stor lekpark och en 4H-gård. Då tänker jag osökt på Stellan, så mysigt det skulle vara för honom att springa omkring där. Jag ska ta med honom dit när tillfälle ges.

Kommentera

