Lördagen den 14e

Fredagen den 13e kom och gick i positiv anda.Jag somnade med positiva tankar och vaknade på bra humör, med en god känsla av välbefinnande, en härlig morgon helt enkelt. Inte ens en hungrig katt eller en burk med body lotion som välte med den öppna sidan mot golvet, kunde rubba mitt positiva sinne.

Jag löste Svenska Dagbladets nyhetsquiz och fick alla rätt, jippi! Det är inte alla veckor som jag svarar rätt på alla frågor, så tro inte det, att jag alltid har rätt. Det är lite kul med just nyhetsquiz, för det visar hur jag hängt med i veckans nyhetsflöde. Sportfrågorna har jag nästan alltid rätt på, fastän jag anser mig måttligt sportintresserad. Kulturfrågorna brukar också alltid bli rätt, däremot är det ibland viss utrikespolitik som jag inte riktigt hängt med på. Det kan vara en plats eller namnet på någon som jag missat.

Hela gårdagen var jag kvar i musiken från konserten på torsdagskvällen. Sanne Salomonsen, så bra, rösten ännu bättre än före sjukdomen, och Mats Ronander, de kompletterade varandra så bra. Det syntes att de kände varandra väl, så där som det blir när de levt tillsammans ett tag, även om det var länge sedan. I stället för Mikael Rickfors fick vi bekanta oss med Benneth Fagerlund, inte alls illa. Som helhet en härlig kväll med mycket input och bara en liten skärva av något annat, men det var på det privata planet, så det lämnar jag åt sitt öde.

Nu ska jag ta mig i kragen och ägna mig en stund åt blomsterpyssel, hämta jord och skräpa ner, men krukväxterna kommer att bli så nöjda. Jag önskar alla en härlig lördag. Unna er gärna en promenad!

Kommentera

