Fantastisk liten manick

Igår hamnade jag i en butik av en händelse, en butik som jag bara går in i då och då. Jag handlade en liten manick, en liten lampa som jag sätter i datorn med ett usb-minne. Mellan usb-minnet och lampan finns en böjbar sladd så jag kan vrida lampan dit där jag vill ha ljuset, dvs över mina tangenter. Nu slipper jag tända andra lampor för att kolla runt lite på datorn kvällstid. Priset för denna lilla manick var 29 kronor, riktigt billigt.

En dag fick jag se en dam komma springande i huckle och långkjol. Hon är jagad, tänkte jag, men inte alls, hon var ute på en joggingtur. Kvinnan sprang runt, runt på parkeringsplatsen och sen sprang hon på trottoaren fram och tillbaka. Det hela såg mycket obekvämt och ofräscht ut. Nu lägger jag mig inte i hur andra gör, men nog finns det lättare sätt att ta sig en joggingtur?

Visst luktar det jord i skogen? Våren har kommit. Det är underbart! Dagarna blir ljusare och det spritter i träd och buskar, fåglarna kvittrar och gräset grönskar. Grannen har fönstren fulla av små plantor, som jag tror ska bli både tomater och paprikor. När jag gick ut med sopor hade en man riggat en kamera vid huset mittemot mot ”mitt” hus. Jag slapp vara med på bild. Troligen är det någon i huset som ska sälja, och det vore förmodligen dålig reklam att ha mig med på bild!

Jaha, Posten, nu har jag reklamerat ytterligare en försändelse. Om de inte levereras till adressen på kuvertet, varför kommer de då inte tillbaka till mig som avsändare?

Kommentera

