Som vanligt igen

Veckan som kommer är den första som är en helt vanlig vecka, som före helgerna. Nu är det ordning och reda igen, och struktur på vardagen. Egon håller på att dra bort. Den snö som föll igår är ett minne blott idag. Bara en och annan liten isfläck finns kvar. Genom mitt köksfönster kan jag se bort till en fotbollsplan som finns här på området. En pojke, kanske 12-14 år, svårt att bedöma åldern är där i stort sett varje dag. Han står där och sparkar, än med vänster fot, än med höger fot. Han är uthållig och har troligen kul. Vad är då så konstigt med det? Ingenting, förutom att grabben står där oavsett gradantal i en kortärmad tshirt!

Jag ska klä mig vindtätt när jag går ut. Vimpeln flaxar rakt ut på flaggstången på andra sidan gatan. I morse var Ölandsbron avstängd. Det är som det var före brons tillkomst. Då var det besvärligt att åka från Öland till fastlandet och vice versa. Det gick åt en skoldag. Vi fick be om ledigt för att åka till Kalmar någon gång per termin.

Kommentera

