Jakten på en tandläkare

I våras när jag var hos tandhygienisten kom vi överens om att jag skulle kallas till tandläkaren i oktober. Oktober har kommit och gått, och snart även november. Hela veckan har jag ringt till tandläkarmottagningen och hamnat i kö, och då har jag lagt på. En dag gick jag dit. Då visade det sig att de inte öppnade förrän klockan tolv den dagen! Igår gick jag dit igen. Då kom jag in, och tjejen i luckan kunde konstatera att, jo, det stämde att jag skulle kallas i oktober, men de låg så mycket efter……Hon bläddrade i sin dator och sa att min tandläkare hade första lediga tid den 22 januari!! Nej, sa jag, då får jag leta efter en annan tandläkare. Det är det jag håller på med nu. Det klart att jag hittar någon som tar nya patienter och som har en tid före den 22 januari. Vad tror du?

Jag var i och för sig nöjd med min tandläkare men inte med sättet de sköter praktiken. Kanske ska jag ta ett litet snack med chefen. Ingen kan göra allt men alla kan göra något. Det var nog så jag tänkte när jag kontaktade en EU-parlamentariker i en fråga, och fick svar!

Efter ett snack med klinikchefen så har jag en tid hos tandhygienisten på torsdag och en tid hos en tandläkare på fredag.

Nu när jag tittar ut ser jag den allra vackraste solnedgång, efter en dag med regn som smattrat mot min rutor.

2 thoughts on “Jakten på en tandläkare

  1. Dåligt skött mottagning, tycker jag! 😦 Jag har haft samma tandläkare under många, många år. En privat mottagning, något dyrare priser, kanske, men jisses så duktiga de är och måna om sina patienter – hör av sig när de ska, klämmer in en när man får nåt akut etc. Jag är mycket nöjd med min tandläkarmottagning!

    Hoppas du hittar nån bra!!!

    • Jag som flyttat så många gånger har därför bytt tandläkare då och då, men nu får det blir något beständigt, och bra! Det finns en tandläkare som jag hade på ett annat ställe som nu finns här i stan. Där ska jag lyssna först, och hoppas att jag får napp.

Kommentera

