På gång för tillfället

DSCF2188

Här är mina böcker på gång för tillfället. Tjockare än vatten har jag precis hämtat på biblioteket, men ska börja i den till kaffet om en stund. Min mormor hälsar och säger förlåt är inte hälften så bra som En man som heter Ove, si så där alltså. Den tredje boken, Konsten att vara kvinna, började jag på förra sommaren, så jag har inte direkt sträckläst. Bitvis är den småkul och bitvis riktigt tråkig.

DSCF2189

Min stickning på gång, även denna gång blir det torgvantar. Jag provar en lite annan modell, lite längre upp på fingrarna och kortare mot underarmen.

DSCF2190

Ytterligare ett par stolar ska få nytt tyg, likadant tyg som de stolar jag redan klätt om. Jag lånade en liten tång för att ta bort nubben, men inser att det går lättare med kniv, bara jag vänder den från mig, så jag slipper få den in i fingret en gång till.

Inne i stan var det lugnt. Det såg riktigt trist ut. Nu jämför jag kanske med Stockholm, och då blir ju skillnaden enorm.

Dagens pappersarbete är klart. Det är kul. Jag gillar papper. Redan som liten, när jag skrev i vänskapsböcker vad jag ville bli som stor, skrev jag lärare alternativt jobba på kontor. Jag har i huvudsak jobbat på kontor, och i jobbet ibland undervisat. Så rätt jag fick. De som försåg mig med böcker som barn och tonåring var min moster och min faster. Min moster var lärare och min faster jobbade på kontor. Kan deras jobb ha påverkat mitt val av jobb?

4 thoughts on “På gång för tillfället

  1. Härligt mycket på gång – som vanligt! Jag fick Ove-boken i födelsedagspresent, så den ligger i min att-läsa-hög. Carin Gerhardsen är en favorit. Caitlin-boken har min Anna nyligen läst – och det blev en del högläsning. 😛

Kommentera

