Nu är det som vanligt igen

Jaha, nu är jag tillbaka i vardagen efter fem nätter på en madrass på golvet, som gjorde susen för min rygg. Jag har sovit som en stock på det hårda underlaget. I förrgår tog Stellan och jag en tur ner på stan. Vi skulle gå på bokantikvariat, men fick nöja oss med att stå i dörren och titta in. Där fanns en trappa i vinkel för att komma in i härligheten, och det klarade vi inte med vagn! Lite snopet, men jag skulle ändå mest titta, och nu hittar jag dit vid ett annat tillfälle. Det började smådugga så vi tog vår tillflykt till café Bel Mondo, ett svindyrt ställe. Jag tog en kopp kaffe och en hallonpaj. Stellan fick en kula apelsinglass i en bägare. Tro inte att det var fina hallon i pajen, det var hallonsylt! Men dyrt var det, totalt gick det på 120-130 kronor, jag kommer inte ihåg exakt. Stellans pappa mötte upp efter jobbet.

När Stellan ätit frukost och vill vill softa lite ropar han, dator! Då vill han titta på favoriten för tillfället, Old MacDonald had a farm. Ei, ei, oh, fyller Stellan i.

Min sista dag i Stockholm för denna gången var igår. Då passade vi på att se oss omkring, vi handlade, vi var i lekparken och efter lunch var det dags för siesta för Stellan. Den fick han ta i vagnen medan jag promenerade inåt stan igen. Vi gick till Kungsan och tittade på flanörer, lyssnade på lunchmusik och softade. När Stellan sovit klart knallade vi upp mot torget vid Östermalsmshallen. Stellans pappa jobbar där i krokarna. Det var kul att se hans jobb. Jag hade inte varit där tidigare. Det hade Stellan. Han fick nu sitta på en kollegas stol och ”hjälpa” pappa jobba. På jobbet var semestertomt, bara ungefär en fjärdedel av personalen var i tjänst. Då får de som jobbar även täcka upp för semesterlediga, och de arbetsuppgifter som måste fixas för att allt ska flyta på.

DSCF2187

Sen var det dags för mig att dra, inte barnvagnen, utan min resväska, ner till Cityterminalen för vidare färd med buss. Bussen var full så jag fick dela säte med en ung tjej som lyssnade på något i lurar. Jag somnade och vaknade flera gånger med gapande mun – inte så nice! Det har varit händelserika dagar, fantastiska upplevelser och jag är så glad och tacksam för att jag får den ynnesten att ansvara för min lille favoritkille lite då och då. Vi brukar prata om det, vad avståndet gör skillnad. Den som har sin mor- eller farföräldrar på nära håll och som kan vara delaktiga i vardagen, vilken skillnad! För både barn, föräldrar och mor- eller farföräldrar.

Nu är det pappersarbete som gäller. Det händer mycket på fem dagar för att jag ska komma i fas igen. Jag ser på utskrifterna att det är dags att förnya såväl bläck- som färgpatronen, och fylla på pappersförrådet.

2 thoughts on “Nu är det som vanligt igen

  1. Ah! Tänkte inte på att du hade Stellan i vagnen med dig! Trappan ner till Alpha är bökig och det är ju rätt trångt där inne. Men nu hittar du, som sagt! 😛

Kommentera

