Kaffepaus

Just nu har jag kaffepaus. Den lille tvååringen (om drygt en månad) tar sig en middagslur, diskmaskinen surrar och jag passar på att hämta ny kraft till eftermiddagens lekar. Jag blir alldeles genomsvett att hamra, bygga lego och plocka plastpärlor. Stellans pappa säger att det är för att jag är i klimakteriet! Vi, Stellan och jag, har redan lekt både inne och ute, och pratat en massa. Det är otroligt så snabbt det går. I princip säger Stellan efter varje ord vi säger. Det blir inte alltid exakt, s är svårt liksom l och r, beroende på var i ordet bokstaven kommer. Stellan blir Tella, favu är farmor, tekaja betyder ”jag vill ha mer”, tekaja gubba sa han igår och det betydde ”jag vill ha mer jordgubbar”. Vi gör oss förstådda med varandra.

DSCF2181

Så här kul var det i lekparken idag.

Hemifrån har jag fått rapport att det åskat och regnat väldigt mycket. Vid ett hotell har det varit översvämning. Förra gången det var översvämning där hade jag också översvämning i källaren. Mitt förråd kommer först av alla förråden och där hade det den gången runnit in vatten. En kartong med papper hade blivit blöt i botten. Därför bad jag kattvakten gå ner och titta hur det såg ut nu. Det är lugnt, inget blött. Däremot hade katten spytt lite på min vita matta och på min köksmatta!

Här är det ingen direkt sol idag, men fortfarande varmt. Jag tror vi ska ta en tur bort till bokantikvariatet jag fick tips om för ett tag sedan. Det är ett äventyr varje gång vi ska gå ut. Stellan ska trycka fram hissen. Han ska öppna dörren och dra från grinden. Sen går han in, sen vagnen och när farmor ska gå in säger Stellan: akta dig! Jag klämmer mig in och sen ska Stellan krångla sig emellan för att trycka på knappen upp eller ner. Har vi dessutom en påse då är det fullt. Samma procedur när vi ska åt andra hållet.

2 thoughts on “Kaffepaus

    • Den rapport jag fått säger att jag mitt källarförråd har klarat sig denna gången. Hur mina blommor ser ut får jag se………….hoppas dina klarar sig när de på nytt får vatten.

Kommentera

