Färger, fotboll och en bok

DSCF2145

DSCF2146

Så här blev sockarna och torgvantarna. Jag är nöjd. Färgerna kan alltid diskuteras. Alla gillar inte samma färger, men vi måste få tycka olika. Som sagt, jag gillar blått och grönt (blått och gult) och alla nyanser däremellan. Ett azurblått hav, mitt nya kökskakel, min senaste blus i marinblått och mina byxor i ljust turkos. Ja, jag vet någon som ryser!

Jag har inte sett en hel fotbollsmatch men vet att nu är det bara åtta lag kvar varav fyra kommer från Europa och är grannar, Tyskland, Holland, Belgien och Frankrike. De andra fyra lagen är Brasilien, Argentina, Colombia och Costa Rica, tre lag från Sydamerika och ett lag från Centralamerika. Det har varit oundvikligt att inte se lite här och lite där. Flera av de senaste matcherna har gått till förlängning. Då är konditionen utslagsgivande, tror jag.

Igår läste jag klart Projekt Rosie, en småputtrig bok om genetikprofessorn Don som vill hitta en fru. Han har satt ihop en enkät som hugade damer får fylla i. Ganska tidigt kommer han i kontakt med Rosie, en ung, snygg tjej som inte alls passar in som fru efter att ha fyllt i enkäten. Don är mycket strukturerad, varje minut är inmutad. Han äter hummer varje tisdag och springer till matmarknaden. Trots olikheterna trivs Don och Rosie i varandras sällskap. Don ska försöka hjälpa Rosie att hitta sin biologiska pappa genom att DNA-testa tänkbara kandidater. Boken är humoristisk och väl värd att läsa.

4 thoughts on “Färger, fotboll och en bok

    • Visst är det tur att inte alla är precis lika och tycker precis likadant om allting. Då skulle vissa produkter aldrig bli sålda! Jag är inte överdrivet förtjust i orange!!

      • He he he, jag avskydde orange förut. Sen blev lime det fulaste jag visste. Och nu turkost. Tur att vi är utvecklingsbara också… 😉

  1. Visst är det bra att vi faktiskt kan ändra oss. Det tyder på att vi utvecklas, men om det är åt rätt eller fel håll, det vet inte jag. Lime är en färg som jag gillar. Tidigare hade vi en målad vägg i lime. Nu har jag kuddar med baksida i färgen lime.

Kommentera

