Nybakad sockerkaka

Efter morgonpromenaden, medan jag eftersvettades, började jag äntligen på målningen i köket! Det blev lite snickeripyssel i köket som innebar att jag fick en nybyggd kanal över skåpen och på väggen där fläkten sitter. Kanalen över skåpen har jag tapetserat med den tapet som jag har på en av väggarna. Kanalen på väggen där fläkten sitter är nu målad en gång. Imorgon blir det en vända till, om inget oförutsett inträffar.

Jag har en väninna som bakar när hon blir lite orolig. Först går hon omkring, och sen sätter hon igång. Det är hennes make som sagt att hon går omkring innan hon börjar baka. När hon börjar gå omkring i hemmet, då vet han att det blir bakning! Jag kan inte säga att jag är orolig, eller var orolig igår, men jag var sugen på sockerkaka. När jag och Stellan var på Skansen hittade jag ett så mysigt fik inne på en gård där de serverade massor av smaskiga bakverk. Då valde jag en sockerkaka med choklad i. Jag hade både rättvisemärkt choklad och ekologiska citroner hemma, så det var bara att sätta igång. Kravmärkt mjöl, rättvisemärkt rörsocker, smör, ekologiska ägg och tillsatserna choklad och citron, det kunde inte bli annat än gott! Citronen rev jag med ett zestjärn. Det doftade ljuvligt! Det blir skillnad i resultat beroende på vilka varor vi använder!

DSCF2132

2 thoughts on “Nybakad sockerkaka

Kommentera

