Sockstickarklubben

Jag är med i en grupp som heter just så, sockstickarklubben. Varje dag visar flitiga stickare upp färdiga arbeten eller påbörjade arbeten. De flesta är väldigt fina, i snygga färger och mycket välgjorda. De jag har lite svårt för är alla som stickat sockar och provar dem, och tar en bild – hur snyggt blir det? Sockan slutar, eller börjar, precis där vaden är som tjockast!

I alla fall börjar mina senast påbörjade sockar bli färdiga. När jag stickar sockar använder jag i princip alltid samma garnsort. Nu upplevde jag att garnet blivit tunnare. Det känns när jag stickar och syns när jag mäter. Fusk!

DSCF2131

Vi som inte brinner för fotboll får hålla tillgodo med lite av varje på teven. Mina program flyttas mellan kanalerna. De byter dag, så jag blir alldeles vilse i pannkakan. Varför, eller på vilken kanal kortfilmen sändes kommer jag inte ihåg, bara innehållet. Kortfilmen hette ”Elvakaffe”. Fyra damer i åldern 80+ drack kaffe hemma hos en av damerna. Om du tror att de pratade krämpor, bakrecept, barnbarn eller stickning, då tror du fel. Damerna diskuterade uteslutande sex, sex förr, sex nu, herrarnas hängande rumpor och slokande snoppar!!

Det händer att jag tittar lite här och där på fotboll och ibland lite på uppsnacket. Uppsnack är en timme före matchen då den ska analyseras sönder, hur de ska spela, vem som ska spela var, och efter matcherna är det likadant, blev det som det skulle eller vad hände? Jag har noterat att det står tre herrar vid en disk i samma typ av kostym. Den har två knapphål! Slips och näsduk hör till paketet.

2 thoughts on “Sockstickarklubben

  1. I morgon, tisdag, börjar säsongens Morden i Midsomer – med ett julavsnitt! Hur fel blir inte det? Men äntligen nåt att glo på som inte handlar om sport.

    • Det är rätt ok med ett julavsnitt, med tanke på att vädret inte är bättre! Sport eller bakning, så det blir kul med ett julavsnitt, fast trist med mord i juletid!

Kommentera

