Kul överraskning

En väninna som passar sin dotters hus på landet medan familjen är på semester, var på tillfälligt besök i stan. Hon skulle betala räkningar och hade glömt bankdosan i sommarhuset. Frågan var nu om hon kunde låna min bankdosa. Eftersom vi inte har samma bank, och jag ändå har dosor från två olika banker, men ingen av dem tillhör hennes bank, trodde vi nog inte att det skulle gå. Hon kom hit och vi konstaterade på en gång att det funkade. I stället fick vi en stund samvaro. Det var säkert någon mening med det. Så trevligt med ett överraskningsbesök!

I passningen av huset ingår även skötsel av stor, ilsken hankatt och två kaniner!

En mindre kul överraskning var när jag upptäckte att nu blir det mörkare! Det brukar märkas ganska snabbt, att det mörknar tidigare på kvällarna, och att det blir fuktigt ute på kvällarna. Ändå känns det som om sommaren knappt har börjat, och då vänder det, nätterna blir längre än dagarna!

Vad jag hört från dem som lever på turisterna, är det ännu inte strålande tider. Knappast något annat än ströturister är i omlopp. Alla ska tydligen klumpa ihop sig under juli, då allt går på högvarv. Jag skulle kunna skriva mycket om min frustration över alla husbilar, dessa svindyra ekipage som parkerar överallt utom där de ska parkera, men jag ska inte ödsla energi på det, eftersom jag inte kan ändra husbilsåkarnas beteende.

Njut av ännu en ledig dag!

CIMG0277

Kommentera

