Underbart, fantastiskt och helt ljuvligt

Givetvis borde jag haft den rubriken redan igår. Bacillerna lever sitt eget liv, och är underordnat allt annat. Det jag är uppfylld av är just allt det underbara, det fantastiska och det helt ljuvliga, att ha fått rå om lille Stellan helt på egen hand. Det blir så maximerat, vi hann så mycket och upplevde så mycket, som vi inte skulle gjort om det varit andra människor runt omkring oss. Det var verkligen kvalitetstid vi hade! Sen tror jag att både Stellan och jag tyckte det var jobbigt med separationen, från hundra procent till noll på kort tid. Jag vet ju att det är så, men hur funderar en tvååring? Var är farmor?

DSCF2115

Nu är det vardag igen, förskola för Stellan och en blandning av allt möjligt för farmor.

En väninna åker till Mallorca idag, för att vara där i två veckor. Hon hade först firat sin mammas 95-årsdag på hemmaplan, och då varit behjälplig med att fixa och dona. När vi möttes i förra veckan kunde vi konstatera att först är det barnen vi ska ta hand om, och när de står på egna ben, är det dags att ta hand om sina föräldrar. Det kan vara så att både barn och föräldrar kräver sitt samtidigt! Då blir det inte mycket till egen tid, som alla värnar så mycket om idag.

Apropå det varma vädret så kommer jag inte att klaga ett enda dugg. Igår var det nästan 30 grader, både ute och inne! Svetten rann. Jag ska ändå inte klaga, inte alls. Jag kommer med välbehag att minnas dessa svettiga dagar i vinter, när jag sitter och fryser, eller när jag ska gå ut och måste bylsa på mig massor med kläder. Å, vad lätt det är på sommaren, en luftig klänning och så är jag klädd (ja, underkläder också förstås).

2 thoughts on “Underbart, fantastiskt och helt ljuvligt

Kommentera

