Läs Hustrun av A.S.A. Harrison!

A.S.A. Harrison, född 1948, hade skrivit fyra faktaböcker och precis romandebuterat med Hustrun när hon gick bort i cancer 2013. Hon var bosatt i Toronto, Kanada.

Omdömen om boken av andra:

Sommarens oväntade megasuccé. The New York Times

En briljant debut och en sorgsen svanesång…Hustrun följer inte succéformeln på samma sätt som Gone Girl, men den är mer stringent, trovärdig, omskakande och precis lika fängslande. The Standard

Det här långsamma, mordiska sönderfallet av ett äktenskap är blott alltför trovärdigt…överraskningarna avlöser varandra, sida efter sida. The Guardian

Den här sommarens Gone Girl – jag slukade den i ett sträck och eftersom den är så fantastiskt välskriven fick jag inte det minsta dåligt samvete. People Magazine

Wn vackert skriven, djupt skakande och briljant bok som med svart humor undersöker vad som händer när man inte har något kvar att förlora. Jag kunde nästan inte andas medan jag spurtade mot den förkrossande upplösningen. S.J. Watson, författare till Innan jag somnar

Jag instämmer med allihop. Det fanns inte tid för att spilla kaffe i boken. Boken är riktigt, riktigt bra.

Kommentera

