Helt kort

Det kan inte vara lätt att lära sig svenska. Jag tänker nu på ordet kort, som kan var kort i meningen liten människa, kort uppehåll, kort sträcka eller kanske ett vackert kort att få eller skicka.

Jag har nu börjat läsa en mycket, mycket bra bok som heter Hustrun och som är skriven av A.S.A. Harrison. Det är en av de allra bästa böcker jag börjat läsa.

Egentligen har jag inte tid att läsa. Jag har ett antal riktiga surdegar på mitt skrivbord som kommer att hålla mig sysselsatt den kommande veckan. Det kan därför hända att det blir ett uppehåll i mitt skrivande här, ett helt kort uppehåll.

lupiner

2 thoughts on “Helt kort

    • Det är inte så farligt, tar bara lite tid, eller rättare sagt, mycket tid, men det är inte särskilt jobbigt, bara lite bökigt. Det kommer att gå bra. Tack för ventilen!

Kommentera

