Jag är så trött på alla falska människor

Igår såg jag något som gjorde mig väldigt beklämd. Det finns människor som hjärntvättade en gammal, dement människa, och fick h*n att tycka som de. Under h*ns levnad lyckades de plocka av h*n i princip allt som fanns. Då var de flitiga med besök. Nu, när h*n finns på kyrkogården är de inte lika flitiga med besök. Jag vet det, för jag var där igår. En gravlykta står kvar på trekvart och ett annat ljus finns också kvar. Dessa saker fanns kvar även då jag var där för att hämta min lykta, och det är bra länge sedan. Det ser förfärligt ut vid graven. Det syns att ingen varit där. Jag som återigen bor längst bort, och dessutom måste låna bil för att åka dit, är där oftare än vad de är, som såg till att de fick nästan hela kakan.

Jag tror, att de förmodligen tycker att det lönar sig inte längre med besök. Det finns inget mer att få. Jag fick skit för att jag inte ”var där”, ett uttryck som jag inte riktigt förstår vad det innebär, men det stämmer att när jag bodde 50 mil norröver, var mina besök inte lika frekventa som den som bodde granne eller för alla del, den som körde förbi på väg till eller ifrån jobbet.

Nu på morgonen såg jag också något som gjorde mig, inte direkt förvånad, men ändå en aning beklämd. Jag ska försöka att inte fundera vidare på det, och för all del inte på det andra heller. In med nya, positiva tankar, och ut med de som gnager en aning!

Jag fick tag i ett nystan garn, som jag fått av U, mot att hon skulle få en mössa av mig. Det blir hela tiden fel storlek, men till slut ska det säkert bli en som passar. Nu stickar jag mosstickning, ett kul sticksätt, och precis lagom att ha framför teven.

DSCF2111

Nu ska jag ta en cykeltur, trots risken för regnskurar. Det kommer störtskurar, och jag kan ju bara bli blöt, och det är inte så farligt.

2 thoughts on “Jag är så trött på alla falska människor

  1. Jodå, falska människor finns det lite här och var. Tänkte på en senast idag och det har fått mig på riktigt dåligt humör.
    Här är det varmt och kvavt, men grannen under har fest med musik och skrik och rök och grill, så tyvärr har vi fått flytta inomhus. 😦

    • I år tror jag att jag ska skaffa en fläkt. Det är redan riktigt varmt, och det går inte att blåsa tvärdrag utan att antingen katten hoppar ut eller något annat!
      Tråkigt att det alltid är vi som får rätta oss efter andra, grannar som stör på olika vis, är ett otyg!
      Cykelturen motade faktiskt bort mitt dåliga humör.

Kommentera

