Halsband i långa rader

Igår när jag var ute på cykeltur för att handla olika förnödenheter stötte jag ihop med någon som hade samma ärende. Vi bytte några ord, och så kom hon på att hon tittat i min butik på nätet och var på jakt efter ett långt halsband. Jag tog med ”korven” (en stor duk som halsbanden ligger på och därefter en lika stor duk överst, sen rullas alltihop ihop till en korv) med långa halsband och så mötte vi upp framåt sen eftermiddag. Då var även hennes bästa väninna med. Båda hittade halsband som passade, och alla tre var vi nöjda när vi skildes åt. De halsband jag säljer är en rest sedan tiden då jag var delägare i en diversebutik. Prislapparna sitter kvar, men de gäller inte. Jag säljer halsbanden för en bråkdel av ursprungspriset. Det är bättre att halsbanden används än att de ligger i min ”korv”.

Nu är jag på väg att lägga in resterna i min butik på nätet. Det finns halsband i de flesta färger, mestadels sötvattenspärlor och de flesta långa utan knäppning. De kan knytas eller viras på olika vis. Det är många fester framöver, skolavslutningar, bröllop och pingst då det är kul med ett nytt halsband.

DSCF2090

Detta gula är min favorit men inte min färg, så därför finns det fortfarande kvar.

Idag gick jag en runda i skogen, slingan där det på söndagar är tipspromenad. Jag gick förbi ett gäng damer och herrar, med eller utan stav, som berättade att de var pensionärer. Tänk, det hade jag redan räknat ut. Det var en underbart härlig promenad på en timme som gjorde gott för både kropp och själ.

Senare ska jag över sundet för att få lite ordning på lockarna. Nejdå, jag har inga lockar, i de bästa stunder har jag lite självfall. När jag lämnade frissan förra gången med en ny tid (idag) så valde frissan åt mig, ta tisdag för då är jag på bra humör, sa hon. Hon rider på tisdagar, och älskar sin fritidssyssla, att vara i stallet och att umgås med hästarna, stallkatterna och de andra ryttarna.

DSCF2099

Ett blått och ett gult, passar bra till nationaldagen!

2 thoughts on “Halsband i långa rader

  1. Man kanske skulle ha köpt nåt halsband till mor… Hon gillar långa… Men idag har jag postat en Mors dags-hälsning, så det kanske får bli nåt till hennes födelsedag i sommar i stället. Tack för tipset, jag ska titta in till din nätbutik då! 😛

    • Halsband går väldigt bra att skicka. De är lätta och väger inte särskilt mycket. Du är välkommen att titta in i butiken när som helst. Just idag tog jag nästan bara med de långa. De kommer alla från Baglady, ett smyckesföretag. Grundarna gick på stranden och plockade pärlor i påsar, därav namnet!

Kommentera

