En lördagskväll i förrådet

Vilken helt underbar dag det är! Det finns inte ett moln på himlen, solen skiner, fåglarna kvittrar och livet leker, eller kanske inte riktigt ändå………..

liljekonvaljer

Fönstertvätten igår gick så bra och det blev så ljust och fint. Allt runt omkring fick sig också en liten puts, och särskilt på mitt skrivbord. När jag sitter vid skrivbordet får jag alltid sällskap av fröken Alice, en gul/vit katt, som alltid lämnar lite spår efter sig i form av pälshår.

Under tiden som jag tvättade fönster ringde en trevlig tjej från något brandskyddsföretag. Vi pratade länge, om allt möjligt, allt från idrottsskador till trängselskatter, alltså långt från ämnet brandskydd. Jag berättade för henne att sonen fick två brandvarnare och en brandfilt i inflyttningspresent när han bytte bostad. Det tyckte hon var bra. Det tyckte jag också, men jag tror inte att sonen uppskattade det särskilt mycket. Tjejen erbjöd en brandfilt som kunde användas om och om igen, bara att kasta in i tvättmaskinen och sen var den klar att användas igen. Jag sa att jag tyckte det var negativt tänkande att köpa en brandfilt som kan användas flera gånger. Hur stor är sannolikheten att, om jag drabbas av en brand, kommer att drabbas av ytterligare bränder? Sen kom vi till brandsläckare, deras är av aluminium och betydligt lättare än de släckare som säljs hos varukedjorna. Sen var det skillnad på pulver- och skumsläckare, ja, det fattar jag också. De fanns i olika storlekar och alla kostade multum. För tillfället hade de en kampanj i Kalmar och bra priser, och just för att det var kampanj så bjöd de på frakten, som annars kostade 195 kronor. Jag skulle kunna få en brandsläckare med 30 års garanti för någonting på 5000 kronor plus moms!! Utan att bli otrevlig så fick jag henne till slut att förstå att jag inte skulle köpa någon släckare eller ens en flergångsfilt.

vackert träd

Båda sönerna kommer idag. De har ett antal kartonger och andra grejer i mitt extraförråd. Nu är det så fullt att jag får nästan inte in en fot. Gossen som kommer bortifrån var för sent ute för att få en plats på flyget, så han sitter nu på bussen. Grabbarna anländer sen eftermiddag och får ge sig i kast med att gå igenom kartongerna för att se hur mycket jag blir av med. Jag kanske får plats med lite egna grejer efter besöket. En del av mina böcker ska vandra vidare till en bokhylla i Stockholm. Ja, det blir en lördagskväll i förrådet. Jag tror det blir mycket skratt. Vi får säkert en kul kväll. Det är alltför sällan vi träffas allihop.

Jag vet några som ska på show ikväll, Sarah Dawn Finer minsann! De får säkert en mycket trevlig kväll. Det går att använda en lördagskväll till mycket. Vanligtvis sitter jag ensam och klappar katten, stickar eller läser, så en kväll i förrådet med mina pojkar blir en höjdpunkt.

2 thoughts on “En lördagskväll i förrådet

  1. Hoppas du har fått lite eget utrymme nu! Mysigt att ha båda grabbsen hos sig.
    Vi hade en kanonkväll igår på Uppsala Stadsteater. Sarah Dawn Finer hade huvudrollen, men det var en massa andra duktiga skådisar, sångare och dansare med också! En toppenkväll blev det! 😛

    • Då hade vi en toppenkväll igår, både du och jag. men på olika vis! Det är alltför sällan som vi tre träffas, och inte heller grabbarna träffar varandra ofta. Desto roligare när det väl blir av. Vi har då så mycket att prata om, så tiden känns alltför knapp.

Kommentera

