Helt fel dag

Idag känns det helt fel att visa bilder på en yllefilt och ett par yllevantar. Det är en härlig försommardag, då inte många tänker på filtar och vantar. Bara vi som stickar, håller på året runt med att sticka i ullgarn. Ja, annat garn också så klart, men mestadels blir det yllegarn för min del. Tunna stickar gillar jag bäst. Det tar längre tid men för mig är det terapi, att sitta med mina tunna stickor och lösa världsproblemen.

DSCF2076

Drygt en vecka kvar till EU-valet och jag är hur vilsen som helst. Jag får sätta mig och leta helt enkelt, om jag ska rösta och i så fall hur jag ska rösta. Kanske ska jag kryssa för en kandidat, men vilken kandidat? Någon som är mer insatt som har några tips?

DSCF2077

När jag är ute och cyklar, rent fysiskt, blir jag ofta omcyklad. Min cykel är trög, jag kör på lättaste växeln men det går knappt runt. Jag har svårt att tro att min kondition är så usel att jag ska bli omåkt av dem som är betydligt äldre än vad jag är. Igår trampade en betydligt yngre tjej om mig. Vi bytte några ord och sen ytterligare några ord när vi på nytt möttes vid en butik. Båda är vi glada för den fina gång- och cykelbron vi fått över till en handelscentrum. Det är numera ett säljargument för mäklarna, att vi har nära till Hansa City. Där finns allt, en del på bekostnad av utarmningen av citykärnan. Det tycker jag är trist. Jag vill ha en levande citykärna med små butiker och bra service. I större butiker blir jag ofta hänvisad med en pekning åt vilket håll jag ska gå för att hitta en efterfrågad vara.

2 thoughts on “Helt fel dag

  1. Sticka är inte min grej – jag kan börja, men inte sluta. Jag har gjort en orm. Den är lång. Nåja, jag beundrar dem som kan sticka. Gosiga filtar behövs även till sommarkvällar, tänk på det!!

    Rösta ska jag den 25:e, men jag vet inte på vem/vad, än.

    • Jag har aldrig stickat en orm, däremot virkat en orm. Den var också lång, precis som ormar är. Du har helt rätt, sommarkvällarna kan var kyliga, och då är det inte fel med en filt.

      Efter dagens informationssökande har jag kommit fram till ett beslut för den 25e. Det är fantastiskt, jag får välja helt på egen hand!

Kommentera

