Nytt vägskäl i livet

Återigen står jag mitt i ett vägskäl, och har som så många gånger förr, inget eget val att välja väg. Någon vill mig illa, och tvingar mig till ett beslut jag inte vill ta. Det har varit ett mentalt hinder och många sömnlösa nätter. Nu är beslutet taget, och det känns väldigt bra! Det trodde jag aldrig. Nu känns beslutet helt rätt. Det blir bra, mycket bra.

Det värsta beslut jag tvingats till var under 2008. Min dåvarande man fick cancer, och var övertygad om att han skulle dö. Han ville inte att jag skulle vara med om det, varför han mer eller mindre körde ut mig ur huset. Givetvis sa han ingenting om detta till mig. Det har jag fått veta långt senare. Jag köpte mig en lägenhet och flyttade. På flyttdagen grät jag floder. Flyttfirman utnyttjade min situation och tog extremt lång tid på sig med flyttlasset. Dessutom försvann minst två kartonger med mina finaste glas och lite annat. Maken var då nyopererad, precis hemkommen från sjukhuset. Han hade lämnat in skilsmässopapper till tingsrätten. På sjukhuset hade han sagt till att vi låg i skilsmässa och att jag inte fick veta något om hans hälsotillstånd. Vi skildes inte då utan först under 2012.

Det var då, och nu är nu. Livet går vidare, kanske i en lite annan riktning, men förhoppningsvis inte sämre riktning.

många vakkmor

4 thoughts on “Nytt vägskäl i livet

  1. Kära vän (om jag får kalla dig det, trots att vi aldrig har mötts IRL), det gör mig ont att läsa detta. Vi har mer gemensamt än det jag hittills visste, uppenbarligen… Vägval står även jag inför snart och inte heller jag kan välja egentligen, det finns bara ett alternativ och det är inte heller vad jag vill.
    Jag önskar dig kraft och styrka att fixa det här – till det bästa.

    • Visst känns det som vi är nära vänner, som har en hel del gemensamt. Det är oftast vägen fram till vägskälet som är det jobbiga. Nu är jag inne på nästa väg, kraften och styrkan har jag redan använt. Vi får kämpa vidare, och stötta varandra så mycket vi kan, i de situationer vi inte rår över.

  2. Meeen!!! Fy så jobbigt när man ” tvingas ” ta beslut man egentligen inte vill!! Men du är en klok kvinna!! Stor kram till dig!!

    • Ja, det är jobbigt, jobbigt, men allting går, när det måste bli så. Det är definitivt inte kul. Jag hade gärna sett att jag sluppit vara med om detta. Kram till dig också!

Kommentera

