Smaken är som baken-delad!

Igår när jag var inne i stan gick jag förbi ett konditori där jag brukar fika, men inte igår. Ut mot gatan finns tre fönster där vi sitter på en soffbänk i fönstret med baksidan mot gatan (naturligt eftersom vi sitter med framsidan mot bordet). När jag tittade till såg jag något jag gärna hade sluppit se. Det var en kraftig karl där cirka en decimeter av den håriga springan syntes för alla för tittade åt det hållet. Han borde känt att det var bart där bak!

Då funderade jag inte mer på det, mer än att det var osmakligt. I morse kom elektrikern, en ung mager kille där jobbarbyxorna hasade i marken, och där jag fick se en bit av hans kalsonger när han jobbade. Det var inte så att jag stirrade på hans bak för att se hans kalsonger. De syntes tydligt i alla fall. Är det fortfarande så det ska vara, killarna ska nästan tappa sina byxor och visa sina kalsonger? Det måste vara väldigt obekvämt. Jag begriper inte vitsen med detta beteende. Någon annan som vet varför vissa går på detta vis?

Jag har hittat en påbörjad barnvagnsfilt, som jag nu håller på att göra klar.

Det har regnat i natt, och det kommer troligen några skurar idag. Det behövs regn, och det är perfekt om det regnar på nätterna, säger jag som sover då.

DSCF1873

4 thoughts on “Smaken är som baken-delad!

    • Jag tror snarare det är så att det är fel modell på fel bak. Den modell jag väljer har hög midja, och det vill jag ha. Det finns de som inte gillar att ha linningen i midjan, och då tror jag det blir så att de åker ner baktill. Hängslen kan säkert hjälpa till att hålla byxorna på plats.

Kommentera

