Kallaste maj på länge

Det snöar här och var säger de på väderleksrapporten. I Stockholm haglade det i söndags. Här nere på ostkanten är det kallt på nätterna. I natt har det varit fuktigt. Mina fönster var alldeles blöta när jag klev upp vid halv sju. Det går knappt at se ut. Varje dag har jag hört någon väderkunnig säga att nu har det varit kallaste natten på hundra år. Jag har sett foto från när jag var liten, så där en tre år, då snöade det på Öland i maj!

Fågelkvittret sätter igång redan vid fyratiden på morgonen. Det är lite tidigt att bli väckt då, men härligt att höra.

Med tanke på vädret och små barnfötter så lägger jag ut mina restgarnssockar till de allra minsta fötterna. Sockarna kostar 25 kronor paret. Ja, det är sant.

DSCF2069

EU-valet står först på tur av årets två val. Röstkortet borde komma vilken dag som helst. Självklart ska jag rösta, men på då eller vem? En gång för länge sedan var jag politiskt engagerad, så pass att jag fick stå utanför en vallokal och dela ut valsedlar, men det är väldigt länge sedan. Jag vet i alla fall vilka jag inte ska rösta på av alla tillgängliga partier. Har du bestämt dig?

2 thoughts on “Kallaste maj på länge

  1. Kalla nätter och morgnar har vi här också, lite högre upp på ostkanten.
    Röstkortet till EU-valet kom idag, men det vete 17 hur jag ska rösta…

    • Jag fick också mitt röstkort igår. Sen, som sagt, återstår att välja röst! Det är någon slags debatt på teve ikväll, tror jag, ska kanske försöka se den…

Kommentera

