Födelsedag

I april är det många som fyller år. En vän sedan skoltiden fyllde år den 14 april. I lördags fyllde Tofflan, en bloggare som
jag har en del gemensamt med (böcker, språket och så gillar vi blommor). Vi har båda fått törnar av livet. Den 30 april fyller en tidigare kollega i Ludvika år. Hon har fått ett kort. Idag fyller min yngste son år, grattis min lille gubbe!

Det var ingen lätt förlossning. Jag var till och med övertygad om att det inte skulle gå bra. Jag fick syrgas istället för lustgas. Pojkens hjärtljud blev svagare för varje värk som kom. Hela rummet var fullt av personal. Någon förberedde för akutsnitt, men inte ens det skulle hinnas med. Pojken måste ut. Då hade jag nästan gett upp. Sugklockan togs fram och ut kom den lille krabaten med navelsträngen virad tre varv om halsen. Dessutom var det knut på den. Han levde! Han fick inga hjärnskador.

Han är idag en fantastisk pappa till Stellan, som inte heller kom till världen alldeles lätt. Stellan påminner på många vis om sin pappa i samma ålder.

dags att stiga av tåget

6 thoughts on “Födelsedag

  1. Med fyra bonusbarn kommer du att få massor med bonusbarnbarn. Alla barn är lika mycket värda. Jag pratade med en kvinna ute på kollo idag. Hon har en adopterad dotter från Sri Lanka, och har just blivit mormor.

  2. Ja när jag ser den fina bilden på sonen och sonsonen inser man att tiden bara går och går………Sonen var väl omkring 4-5 år då ni var på västkanten tror jag.Det är härligt med barnbarnnen, och man får vara glad för tiden man får att följa dem.Sommarn är på full gång här på västkanten och det är ljuvligt att vara ute i trädgården trots allt jobb att få ordning på den.Snart dags att prova havet.Var nära idag då jag gick runt ön.

    • Det stämmer nog med åldern, fyra-fem år. Jag minns att han böjde sig fram och doppade luggen i vattnet. Det kan inte vara många grader i vattnet nu, även om ni haft det finaste vädret ända sedan i påskas. Idag har det varit riktigt sommarvarmt även här på ostkanten. Det har inte varit varmare än tidigare dagar, men det har blåst mindre. Det är härligt med trädgård, trots allt slit med den.

Kommentera

