Körsbärsblommor!

Åh, så vackra de är, alla dessa körsbärsblommor! Nu blommar de för fullt. När de blommat klart ser det ut som det regnat blommor. Hela marken är täckt av blommor.

DSCF2062

Igår förundrades jag återigen över hur svårt det är med kommunikation, att förstå varandra rätt. Någon skulle komma hit för att överlämna en sak. H*n skrev i ett mejl att det kunde ske imorgon. Jag läste det igår morse och uppfattade att det var skrivet tidigare på morgonen (klockslaget i mejlet visade detta), och att överlämnandet således skulle ske idag, fredag. Jag bad då h*n att välja tid för morgondagens överlämnande. H*n svarade att klockan två passade. Jag lovade då att vara hemma, och noterade i min kalender.

Ute på kollo, på knä i landet för att rensa ogräs, ringer telefonen, och en något irriterad person talade om att h*n stod utanför mitt hem och undrade om jag var hemma. H*n hade skrivit dagen före och menade alltså torsdag medan jag uppfattade det som fredag. Nu löste det sig i alla fall. H*n hittade till kollo, men jag anser att det var h*n som inte varit uppmärksam, då jag i igår morse skrev att det passar imorgon, alltså fredag. Det borde h*n ha uppfattat. Efter att ha träffat h*n så förstår jag att det kan bli fel. H*n verkade superstressad, hade efter vårt samtal slarvat bort sin telefon. Jag förstår varför hela ärendet blev som det blev. Tyvärr för mig. Kommunikation är svårt, väldigt svårt. Det blir så lätt missförstånd, missuppfattningar, så det gäller att hela tiden upprepa allt för att minimera risken för fel.

CIMG0272

4 thoughts on “Körsbärsblommor!

    • Även om vi möts öga mot öga kan vi uppfatta saker och ting på olika vis. Det kan bli fel i alla fall. Det är bättre med blommor, de är finast där de står.

      • Blommor är alltid snälla. Böcker är också blommor, på sätt och vis. Jag älskar dem båda. Människor kan vara så… elaka rent ut sagt ibland. 😥

  1. Jag hoppas du får både blommor och böcker idag på din födelsedag. Grattis!
    Jag vet, människor kan vara riktigt otäcka och mycket elaka, men dem glömmer vi idag på födelsedagen.

Kommentera

