Tio liter ogräs om dagen!

Fy farao vad jag är trött på ogräs. Med lätthet fyller jag en hink om dagen. Jag ser ingen ände på det heller, det kommer nytt hela tiden. Maskrosorna blommar upp på ett par timmar. Jag brukar börja med att gå en runda med maskrosjärnet och dra upp de maskrosor som blommar. När det är dags att gå hem har det dykt upp nya maskrosblommor! Det är inte bara jobbigt. Det är fantastiskt härligt också, med lugnet och stillheten. På kollo står tiden stilla.

DSCF2065

DSCF2066

Boken Introvert, den tysta revolutionen, av Linus Jonkman förklarar på ett intressant sätt skillnaden mellan introverta och extroverta, men med tyngdpunkten på introverta. Som en förklaring till detta skriver han följande: ” Det är inte lönt att skriva för extroverta eftersom de inte har tid att läsa mellan kitesurfing, zumbaträning och lattefikor”.

De introverta utgör drygt en fjärdedel av världens befolkning. De är en minoritet på planeten men en majoritet när det handlar om begåvning, allt enligt Linus Jonkman. De flesta av oss har personlighetsdrag från båda sidorna, men en sida överväger. I slutet av boken finns ett enkelt test, 57 frågor att svara ärligt på, inte som vi vill vara utan som vi faktiskt är. Enkelt får jag fram ett resultat, och mitt resultat stämde på pricken med hur jag upplever mig själv. Helt klart en bra bok som ökar förståelsen för denna personlighet, den att vara introvert.

4 thoughts on “Tio liter ogräs om dagen!

Kommentera

