Så kom då regnet även idag

Det såg ut att bli en solig och fin dag, men oj vilka svarta moln som tornade upp sig i norr för en stund sedan. Nu har det börjat regna. Då måste jag säga att idag hade jag tur. Jag kommer precis från kollo där jag klippt, grävt och hackat. Det har bara duggat en aning. Grannarna har hunnit så mycket längre än vad jag gjort men jag kan inte trolla med knäna. Det tar den tid det tar, och jag ger den tid jag har att lägga där ute på landet.

DSCF2053

Det är inte bara vädret som är opålitligt. Även människor, inte alla, men en del, kan också vara opålitliga, på många olika vis.

På förmiddagen har jag beställt tid, avbeställt en annan tid, bokat ett möte och fixat med lite annat. Jag skulle beställa tid hos tandhygienisten, eftersom jag inte kan vänta in min kallelse, och började med att ringa. Först var det upptaget, sedan hamnade jag i kö i en kvart innan jag la på. Då gick jag in och mejlade, blev uppringd men hann inte svara. Eftersom jag ändå var i närheten av tandläkarmottagningen gick jag in där och skulle få en tid den 19 maj, men när jag kunde tänka mig vilken tandhygienist så fick jag en tid på torsdag!

Nu hällregnar det. Jag vill inte tro att mitt upphackade ogräs ska ta sig igen. Några av grannens bin dricker av vattnet i fågelbadet. Det bjuder jag på.

DSCF2052

2 thoughts on “Så kom då regnet även idag

  1. Hit kom också en kallelse till tandhyggan som jag inte kunde tacka ja till, så jag mejlade av avbokade tills vidare. Kan ge mig 17 på att nån gammal lagning lossnar i morgon eller så…

    Hade i alla fall tur med doktorn, jag ringde i morse, blev uppringd 45 minuter senare och fick en läkartid kl 13 idag. Känns skönt! Nu ska ryggen baske mig bli bättre! (Och jag ska ffa slippa lite värk, åtminstone i natt…)

    • Gamla lagningar har en tendens att ramla lite då och då. Det är kanske inte så konstigt eftersom vi som inte är ungdomar fick våra tänder uppborrade för säkerhets skull, fyllda med amalgam och nu spricker tänderna eller ramlar ut i bitar.
      Hoppas, hoppas, att doktorn gjorde underverk och att du fått bra medicin som hjälper!

Kommentera

