Förändringar hela tiden

Jag ändrar mig hela tiden, oavsett om det gäller köksskåp eller stickmönster. Lusten för stickning har inte funnits på ett tag, beroende på min förfärliga förkylning. Jag kommer inte ens ihåg vad jag hade för mig att jag skulle sticka, men det blir något helt annat. Det blir en sommartopp med svart botten och med vita ränder upptill med liten holkärm. Jag tror det kan bli bra.

DSCF2036

På väderkartan i morse såg det ut som om vi skulle få dåligt väder i eftermiddag. Det fick vi inte. I stället fick vi sol och riktigt härligt väder. Det gör inte ett dugg när väderfolket har fel åt rätt håll, från mitt håll sett alltså.

Socklarna i köket kom på plats idag. Det är snart klart. Igår kväll ringde mäklarfirman som jag köpte av och undrade om jag ville ha en värdering. Jag vet inte vad jag skulle med den till, eftersom jag inte tänker sälja, inte nu i alla fall. En värdering nu, det är ju bara siffror, som inte säger någonting, och som jag inte kan tänka mig ha någon nytta av.

Jag fick just en påminnelse om ett sevärt program på teven ikväll. Anja Kontor som samtalar med människor som varit med om svåra saker, förfärliga händelser, och hur de lyckas gå vidare i livet.

forsythia

Kommentera

