Sjukstuga

Jag har fått tips på att vatten- och avloppsröen är ”dödade”, troligen vid stambytet, men varför tog de i så fall inte bort dem. Nu måste jag be någon kunnig titta på dem och se om det bara är att kapa. Jag vill inte ha varken vattenläcka eller någon annans avlopp i mitt nya kök.

För övrigt är jag däckad, snyter mig, hostar och knaprar värktabletter, tar näsdroppar och äter halstabletter. Idag har jag dessutom besökt en doktor som lyssnat och tittat. Jag skulle få göra ett näsa- och svaljprov, vilket inte alls lät särskilt kul. När jag satt och väntade hörde jag att det skulle ta tid eftersom det var en ovan sköterska. Det lät ju inte bättre. När dessutom en annan doktor trängde sig före med en patient som även skulle ha tolk, då fick jag nog. De sa inget till mig om långa väntetider, och jag sa inget när jag gick. Nu har de per telefon jagat rätt på mig. Jag har fått en bokat tid imorgon. Förhoppningsvis har de även en van sköterska.

Inte nog med att det var kö på hälsocentralen. Det var ännu värre på Apoteket. Där väntade jag ut min tur eftersom jag väldigt gärna vill ha något som hjälper mot mina åkommor.

Här hemma fortskrider köksprojektet. Det växer fram. Hittills är jag mer än nöjd. Det ser bra ut, även om jag inte riktigt är taggad för det sista ännu. Finliret, ska jag ha ett hörnskåp uppe eller inte. Nästa steg blir fläkten, för att se hur det blir med plats, eftersom spisen kom 40 cm för långt åt vänster mot planerat.

Hoppas ni mår bättre än vad jag gör.

2 thoughts on “Sjukstuga

  1. Jo tack jag mår nog bättre än va du gör!! 😉 Sååå jobbigt det är när det är mkt folk överallt & allt ska ta sån evinnerlig tid!!! Särskilt när man inte mår bra & bara vill vara hemma i lugn & ro!!
    Håller tummarna för att det bara är att kapa rören!!
    En stor Krya på dig kram!!

    • Du vet precis hur det är, mycket folk runt omkring när vi mår dåligt är inte kul!
      Jag orkar inte riktigt med att ta reda på rören ännu, men det klart jag ska kolla, när orken blir bättre.
      Kram, kram!

Kommentera

