Grannens avloppsrör i mitt kök!

När jag vaknade i morse kändes huvudet som en snorboll. Det värkte ända ner i tänderna. Under dagen har jag suttit på hela ryggen i soffan medan mitt kök har förvandlats till, ja, jag vet inte vad. Överskåpen åkte ut under protest. Bakom det ena överskåpet visade sig grannens avloppsrör! Där hade jag efter ombyggnaden inte tänkt ha något skåp utan öppet. Nu vet jag inte hur det blir, hur jag ska gömma grannens avloppsrör! Någon har kanske någon lösning på mitt problem.

DSCF2024

DSCF2020

2 thoughts on “Grannens avloppsrör i mitt kök!

  1. Tråkigt och jobbigt att din förkylning inte ger sig.Kan bara hoppas på att kommande värme skall hjälpa till att ta kål på den.Grannens avloppsrör är ju en nöt att knäcka.Är det i golvnivå kanske det går att bygga in i ett smart skåp eller liknande.Kanske en väggfast bänk,stol svårt att säga då jag inte har sett din lägenhet. Du kommer säkert på något bra.Reflekterar över att det kan bli så,byggfusk-fel från början.kram

    • Nu är det i taket som jag har grannens avloppsrör. Förmodligen var det andra byggregler på 60-talet när huset byggdes. Jag tror inte det skulle byggas så idag. Du kanske minns att jag hittade ett par manchesterbyxor som isolering mot ytterväggen! Elektrikern hade ett bestyr att få igenom ledningar från proppskåpet in till köket. De tvära böjarna gjorde det svårt att få igenom ledningarna, eftersom det skulle i ytterligare en tråd (något med antalet faser). Kram

Kommentera

