Det grönskar med rasande fart

Det är underbart väder idag. Jag har gått en lång runda och bara njutit. Det kommer snart att vara dags för en termos kaffe och en macka i ryggsäcken, en promenad och så vila mot ett träd. Kan det bli bättre? Knappast! Det är underbart. Gräset grönskar. Det går fort, fort. På kollo gäller det att få undan alla klippta grenar. I år ska jag försöka med metoden, göda bort mossan! Förra året provade jag mossrivare, men det blir tydligen bara mer mossa då. Det finns ett alternativ till, att kalka, men jag tror mer på gödning. Då får gräset fart och kan mot undan mossan. I och för sig är ju mossa både mjukt och grönt, men inte riktigt det jag vill ha i min trädgård.

vid stam

Måndag förmiddag innebär i vanlig ordning pappersarbete. Det blev strul, strul, strul. Jag fick tömma datorn på en massa gammal bråte. Det var välbehövligt. Jag insåg hur arg jag varit de senaste åren. Nu har jag kommit till insikt om att det hjälper inte ett dugg. Det är bara jag som mår dåligt av det. Hur arg jag än varit har jag aldrig gömt mig bakom falska identiteter. Jag har aldrig kommenterat i någon blogg med en för ändamålet skapad mejladress. Inte heller har jag beställt något i någon annans namn. Det är så lågt, så lågt, att inte gå direkt på den det berör. Hellre säga vad jag tycker än fegt gömma mig bakom någon annan.

Jag har provat den nya ugnen. Det blev finfina surdegsbullar i den. Jag tog nyss en till kaffet. Så småningom kommer ugnen upp på rätt höjd också. Det funkar som det är men ska bli klart före midsommar, förhoppningsvis årets midsommar. Det kan alltid komma saker emellan. Osvuret är bäst, men jag hoppas så klart att det är klart tidigare än så.

ljusstake kyckling

CIMG0261

Före midsommar kommer påsken. Den är sen i år. Kolla i min webshop efter något nytt till påsk, en ljusstake, en ljuslykta eller något annat trevligt.

2 thoughts on “Det grönskar med rasande fart

Kommentera

