Rapport från en diskbänk

Idag kan jag rapportera från diskbänken. Vattnet kommer i kranen och rinner rätt i rören. Elen är kopplad så både hällen och ugnen fungerar, även om ugnen ännu inte är i arbetshöjd. Nu blir det lite uppehåll i renoveringen. Kollo pockar på uppmärksamhet i vårsolen.

DSCF2005

Jag kommer nyss från en födelsedagslunch, härlig rotsakssoppa med hembakat bröd och kladdig chokladkaka med crème fraiche till kaffet. Trevligt prat några timmar med födelsedagsbarnet och gäster.

Senare ska jag på cirkeln i fairtrade. Ikväll ska vi baka kladdkaka och göra chokladmousse på produkter som vi fick från studieförbundet. Det blir lite tårta på tårta, men jag offrar mig. Alla i cirkeln är överens om att vi lär oss mycket och har fått mycket att tänka på och fundera över.

2 thoughts on “Rapport från en diskbänk

  1. Roligt med framstegen! Jag tycker att det är spännande att se ditt kök växa fram. Själv hoppas jag få elen tillbaka när jag kommer hem i kväll…

    • Jag dokumenterar för minnet, men tycker självklart också att det är kul att se att det faktiskt går framåt. El kan vi inte vara utan, så det hoppas jag verkligen att du hade när du kom hem i fredags.

Kommentera

