Renovering pågår och lite nystickat

Renoveringen pågår, om någon missat det. Några nya skåp har kommit på plats, och andra väntar på att komma på plats. Ugnen och spishällen är inköpta och ska på plats i nästa vecka, liksom ett hörnskåp med karusell, som ska sluka mycket grytor och kastruller. Det kommer att bli så bra. För tillfället är det de gamla kakelplattorna in mot badrummet som är lite problematiska att få ner. Där det är betong föll de lätt medan där det är gips bakom – där är det problem.

Mitt i alltihop stickar jag av mina restgarner, små, små strumpor till lille lillebror eller någon annan liten bebis. De blå är i storlek 18-19 och de med orange och andra färger är för fötter i storlek 15-17.

Vid dagens lunch träffade jag på en tjej som jobbar med bland annat djurskydd. Hon hade nyligen varit på vildsvinskonferens, och kunde berätta att svinsvinsstammen här nere minskade med 30 procent förra året. Det tackar jag för. Vi njuter båda av det fina vårvädret. Hoppas du gör detsamma.

DSCF1991

DSCF1992

DSCF1993

Kommentera

