Helt urblåst

Jag hör hur det blåser, viner runt knuten. Tallarna bakom skolan vajar och det ser inte alls trevligt ut. Vädret lockar inte till utevistelse. Jag ska uträtta en del ärenden, så ut ska jag, frågan är om det blir med cykel eller inte. Troligen inte.

Här hemma ser det ut som en tromb gått fram. Ingenting finns på sin vanliga plats. Medan jag var i Stockholm är golvet lagt. Det fattas bara någon planka längs med köksskåpen och under frysen. Innan de nya listerna är på plats är det omöjligt att ställa tillbaka allting på sina platser, så jag får stå ut.

Det blir bakning idag, surdegsbullar och granola, om jag nu kan säga att jag bakar granola. Jag passar på när ugnen ändå är på, att göra god mûsli att hälla i filen. Det får bli efter principen ”man tager vad man haver”.

Ska du göra något kul idag? För kul ska vi ha. Livet är så kort. Då gäller det att göra det bästa av allting, ha roligt när jag kan, inte sura, inte tjura.

pelargon

Kommentera

