Prinsessan på ärten

Det är jag det. Jag fick min nya säng igår, och den är betydligt högre än min gamla säng. Själva resårbotten är högre och bäddmadrassen är mycket, mycket högre och fastare än den gamla. Jag får nästan hoppa upp i sängen. Det låter som jag gör allt på en gång, och lite så är det, men sängen beställde jag för ett tag sedan. Det var lite leveranstid på den och nu hade den alltså kommit. Jag har sovit bra så någon ärta fanns det inte gömt i sängen.

DSCF1666

Annars är det ett himla bök just nu, både igår och idag, med papper och papperstrubbel både här och där, och ingenting beror på mig. Då hade det inte varit något trubbel. Jag blir så trött på alla som ljuger, slarvar och inte håller vad de lovar, från stort till smått. Det är dåligt, dåligt. Jag kan dra några små exempel. I förra veckan hade vi informationsmöte i skolan. Jag var ombedd att komma tidigare för att brygga kaffe och koka tevatten. Det gjorde jag. När vi ska hälla upp kaffe och te så är det många som frågar om mjölk. Den mjölkansvarige hade ”glömt” mjölken i kylskåpet. Slarvigt! jag ska ha betalt för en faktura. Sista betalningsdag är passerad. I fredags skulle jag få pengar. Fick jag det? Nej, fortfarande syns inga pengar vilken i sin tur kan leda till att jag inte kan betala mina fakturor. Varför ljuga, det kommer ju ändå fram? Och telefonsäljaren som dyrt och heligt lovade att allt var borttaget. Var det det? Nej, då hade jag inte fått en betalningspåminnelse igår! Urkass! Det kostade mig ett högt blodtryck, skrik i telefon, mejl och slutligen en cykeltur bort till telefonbutiken. Då skulle allt vara klart. Jag tror det när jag ser det. Nu ska jag hålla bättre koll själv, ringa och tjata tills det verkligen är klart.

Aj, aj, aj, detta trassel ska inte få påverka mitt goda humör. Livet rullar vidare. Det blir kortare och kortare, så det gäller att ha kul. Det gäller att andas långt nere i magen och känna hur lugnet infinner sig. Sen orkar jag ha kul igen. Jag vet hur det är att vara sönderstressad och att inte orka vara glad, inte orka träffa vänner, inte orka någonting. Det är slöseri med livet.

DSCF1485

2 thoughts on “Prinsessan på ärten

  1. Usch! Trassel och strul är inte roligt alls, vi har det visst tufft båda två på var sitt håll, med just det. 😦
    Din nya säng låter som Annas. När vi hade monterat den undrade vi om vi skulle fixa en stege också… 😛

    • Åtminstone en trappstege hade inte varit så dumt. Nu är jag mest rädd för att ramla ur sängen. Fallet blir högt!
      Och nej, trassel och trubbel är aldrig kul, men det brukar lösa sig så småningom. Vi måste tro det.

Kommentera

