Ny månad

Ja, det var det redan igår, men det känns påtagligt idag. Det regnar, snön töar bort och fåglarna kvittrar. De känns som att våren är på väg. Självklart kommer det något bakslag med mer snö, men våren kommer snart. Butikerna är fulla av påsar med fröar som bara längtar efter att få komma i jord.

Söndag, vilodag, familjedag, en bra dag. Anna Janssons bok är slut. Den var lättläst och spännande. Vill du läsa något spännande utan att fundera så mycket, då passar denna bok. Sen gillade jag inte slutet, men det hör inte hit. Nu har jag beställt ett gäng nya böcker, ytterligare en Anna Jansson, en Lena Andersson, Marianne Cedervall och Marika King. Marika King är dotter till en f d kollega till mig från tiden i Ludvika. Vad jag läst om boken så får jag uppfattningen att den rätt mycket handlar om Marika själv. Vi får se vad jag tycker när jag läst den. Jag har även läst en bok av Isobel Kamptz när den var ny. Isobel är också dotter till vänner från tiden i Ludvika. De bor nu alla i Stockholm. Jag håller kontakten med föräldrarna, Marianne och Pelle.

Under tiden vi bodde i Ludvika, med bara ett hus emellan, kom Pelle en fredagseftermiddag med färsk fisk i en påse och frågade om vi ville ha den. Han var i chock. Hans svärföräldrar hade den dagen omkommit i en trafikolycka. Det är sådana overkliga händelser som ingen vill vara med om, men som ändå händer varje dag.

Var rädda om varandra, alla dagar!

vid stam

5 thoughts on “Ny månad

  1. Roligt att ha en massa böcker i att-läsa-högen! Jag betar av som tusan, trots att jag jobbar. Just nu, som bekant, Adler-Olsen. Nästa bok blir nog Sara Lövestams senaste.

  2. Tack för tipsen! Jag ska kolla när jag ändå är på bibblan för att hämta böcker om de även har någon av dem som du rekommenderar. Toppen med tips på nya läsupplevelser!

Kommentera

