Veckans pytt

Jag har varit på möte med styrelsen i bostadsrättsföreningen inför informationskvällen i nästa vecka. Vi har fått in massor med frågor, vilket är väldigt kul. Det tyder på ett engagemang bland de boende, inte hos alla givetvis, men många. Det frågas om cykelpump, skridskobana, väderstation på taket, hiss (kommer varje gång det ges tillfälle) och en massa andra saker.

träd mot ö

Tidigare har jag läst flera böcker av Anna Jansson. Nu är min bok på gång en bok av just Anna Jansson. Boken heter Drömmen förde dej vilse, och är vansinnigt spännande. Den kommer inte att räcka länge. Kanske läser jag ut den redan ikväll eftersom teven inte bjuder på något att se av värde. Melodifestivalcirkusen vägrar jag titta på. Det ska vara ett familjeprogram, men liknar mer ett barnprogram, tycker jag.

I eftermiddags var det lördagsfilm. Denna gången hette filmen Mud, en amerikansk film från 2013 i regi av Jeff Nicols. Filmen var alldeles för lång, två timmar och tio minuter. Trots en del vackra naturbilder blev det ett medelmåttigt betyg. Jag rekommenderar den inte. Filmen handlar om två tonårspojkar som under ett sommarlov hittar en båt uppe i ett träd på en liten ö. En kille som är i knipa bor i båten. Det blir en massa amerikanskt skjutande på slutet, alldeles för mycket.

Det har töat hela dagen. Snön dalar ner från taket med en stor duns. Det smattrar mot rutorna. Gångvägarna är på nytt framkomliga utan snö och is. Hittills har det ändå varit en väldigt mild vinter med mycket lite snö.

Surdegen är väckt efter julen. Första omgången bak är gjort. Som vanligt blev det gott och nyttigt, denna gången med aprikoser, linfrö, pumpakärnor och solroskärnor. Dessutom är det väldigt lätt att baka dessa bröd. En gång i veckan brukar räcka. Då kan jag även dela med mig till någon som inte bakar själv.

CIMG0238

Kommentera

