Nypiskad matta

Så kom då äntligen snön, så pass att det räcker till att piska mattor i. Min matta blev så fin, så fin. Barnen åker pulka i backen längst bort på området. De verkar ha väldigt kul. Min matta blev så fin, så fin. Annars tror jag nog att det gått över till att vara någon plusgrad igen.

vissna bl

Min bok på gång är nu över. Lena Anderssons bok ”Egenmäktigt förfarande – en roman om kärlek” har tagit slut. Från första stund tyckte jag mycket om språket, hennes sätt att skriva. Hon skriver och beskriver så det gör ont på riktigt i själen. Det går lätt att känna igen sig, både som Ester och som Hugo. Det går också lätt att känna igen någon i närheten, eller någons beteende som jag velat ha i närheten. Boken får högsta betyg av mig, oavsett om det är siffror, fjädrar eller annat. Läs boken!

Vinnarna av Augustpriset är bra. För ett par år sedan, 2011, läste jag med stor behållning Tomas Bannerheds ”Korparna”. Det är också en fullpoängare.

2 thoughts on “Nypiskad matta

Kommentera

